kereskedelmi trendek

Mi lesz a profitábilis működés kulcsa a kereskedő cégeknél a 2021-ben? Milyen irányba mozdulnak el a kereskedelmi trendek? Mire fókuszálj a belső folyamatok és mérőszámok optimalizálásakor annak érdekében, hogy lépést tarthass a piac dinamikus fejlődésével?

A cikkben a konkrétumokra és a gyakorlati tanácsokra fókuszáltunk, elvégre csakis azokból lesznek eredmények. Vágjunk is bele!

Milyen kereskedelmi trendek várhatók 2021-ben?

Vegyük át gyorsan, hogy a globális iparági előrejelzések mit jósolnak a kereskedelemre nézve. Először is várhatóan nőni fog az omnichannel jelentősége. Magyarul még fontosabb lesz, hogy a vevők több csatornán is meg tudják vásárolni a termékeid.

Tovább fejlődik majd a mesterséges intelligencia, az ügyfelek magasszintű kiszolgálásában és elérésében egyaránt fontos szerepet játszva. Elkerülhetetlen lesz továbbá automatizálni a szállítás egyre több lépését is, ha tartani szeretnéd a szűk határidőket. Ellenpéldaként elég megnézni, hogy a jól ismert Clinique márka miként indult el a lejtőn a nem megfelelő szervezettségből kifolyólag.

Miközben a volumen és a vásárlói növekvő igények csaknem az egekig szöknek, közben még a perszonalizált ajánlatok és ügyfélélmény biztosítása is ott kell, hogy legyen a prioritások között.

Kétségtelenül izgalmas prognózis, de most tényleg ezekre kellene fókuszálnod? Tényleg elég bejáratott és finomra csiszolt minden folyamat, hogy padlógázzal lehet célba venni a jövő fejlesztéseit?

Mit szólsz, ha inkább teszünk egy lépést hátrafelé, és az alapoktól rakjuk össze a 2021-es terveket?

Mitől lehet kiszámíthatóan nyereséges a vállalkozásod 2021-ben?

Egy kereskedelmi cég döntéshozóját rendszerint a következő képlet teljesítése alapján szokás számonkérni, illetve jutalmazni: bevételek – kiadások > 0 forint. A cél, hogy az összbevétel jócskán meghaladja a kiadásokat.

A gyakorlati megvalósításhoz a következők szükségesek:

  • forintra és napra pontosan mérni kell a bevételek alakulását;
  • tételesen ismerni kell minden kiadást, legyen az néhány száz, vagy több millió forintnyi;
  • képben kell lenni a szezonalitás hatásaival a forgalom alakulására nézve;
  • a rendelkezésre álló adatok alapján éves és negyedéves terveket kell alkotni;
  • továbbá meg kell határozni az eredményességre hatást gyakorló, kulcsfontosságú KPI mutatókat;
  • mindezt lehetőség szerint úgy, hogy az adatok lehívása és menedzselése ne járjon együtt kisebb agyzsibbadással.

Ez egy néhány termékes webshopnál könnyen kivitelezhető egyszerű szoftverekkel, viszont a több száz vagy akár ezres nagyságrendű termékkörrel kereskedve sokkal bonyolultabb és egyre több időt igényel.

Egyetlen integrált vállalatirányítási rendszer (ERP rendszerre) jelentheti azt a megoldást, amiben dolgozva minden elérhető legfeljebb néhány kattintással.

Digitális transzformáció a KKV szektorban
Ezt olvasta már?

Testreszabott rendszer nélkül egyre nehezebb labdába rúgni kereskedő cégként

Megkérdeztünk majd egy tucatnyi kereskedelmi döntéshozót, értékesítési vezetőt és cégvezetőt a vállalatirányítási rendszerekkel kapcsolatos tapasztalataikról.

A válasz rendszerint ugyanaz volt: „Dobozos szoftvert kaptunk, ami nagyon sok mindenre használható, de azt a plusz versenyelőnyt már nem biztosítja, amire szükség lenne. Ezt talán csak egy tesztreszabott ügyviteli rendszer adná meg”.

Ez annál is inkább fájó, hiszen a megkérdezettek többsége napi szinten több értékes munkaórát kénytelen elégetni nehezen kezelhető logikátlan platformot használva, jellemzően több rendszer között ugrálva.

Holott 2021-ben a jogos elvárás már egy olyan ERP rendszer, amelyik

  • testre szabott;
  • vagyis a funkcionalitása igazodik a vállalkozásod specifikus igényeihez és folyamataihoz;
  • felhasználóbarát;
  • helytől függetlenül használható;
  • és integrálható a már jól bevált könyvviteli, készletkezelési, webshop, CRM vagy egyéb rendszerekkel.

Adj az értékesítők kezébe egyedi mobil appot, és kedvezően alakulnak a 2021-es számok

Szintén a kereskedelmi és építési vezetőkkel és cégtulajdonosokkal folytatott beszélgetések közben hangzott el több ízben a panasz az ERP rendszer mellé fejlesztett, testre szabott, egyedi applikáció hiányáról. Pedig a megléte racionális volna.

Képzeld csak el, ahogy a field sales munkatársad épp vidéken kötne előnyös üzletet a helyi kereskedelmi egység vezetőjével. Amennyiben van az ERP rendszeréhez egy mobil app, online lát készletet, partnerhez tartozó árakat, tud rendelni, foglalni, értékesíteni, szállítólevelet készíteni, és a háttérben a logisztikai kiszolgálás automatikusan elindul, számlát-szállítólevelet automatikusan elküldi a partnernek és kész is, „deal is done”.

Mindezek hiányában konkrétumok nélkül távozik, jó esetben aznap, rosszabb esetben másnap kap ajánlatot az ügyfél.  

Viszont egy saját app segítségével, és a nála lévő tabletet vagy okostelefont használva mindjárt áthidalható ez a nehézség. Nemcsak maximális hatékonysággal szolgálhatja ki az ügyfél igényeit, de kapásból felveheti a rendelést, hogy másodperceken belül még a számlázást is megoldja.

Valahol itt van az a szint, ahová el kellene érni 2021-be.

Ügyviteli rendszer mobil app
Ez is érdekes lehet Önnek!

Összegzés

Élesedő versenyre, növekvő volumenre és innovációra minden bizonnyal 2021-ben is számíthat egy kereskedő cég. Viszont a tartósan nyereséges működéshez alapokat és a folyamatokat kell rendbe tenni és finomra csiszolni.

Ezen a téren szívesen nyújtunk támogatást. Hogyha szeretnél szintet lépni a céged folyamatit és hatékonyságát tekintve, beszéljünk róla. Az alábbi elérhetőségeken szívesen állunk rendelkezésedre.

Hogyan működhet nyereségesen egy kereskedő cég 2021-ben?

Ezek is érdekelhetik:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük