Válságkezelési stratégiák KKV

Amennyiben érinti cégét a koronavírus-járvány, akár negatív, akár pozitív szempontból, szüksége van válságkezelési stratégiára. Ha leállt a cége azért, ha szárnyal, de nincs rendszer a működésben, azért.  

A kereskedelem nincs most könnyű helyzetben. A legnagyobb kérdés, hogy amikor visszaáll az élet a normál kerékvágásba, akkor visszaállnak-e a piaci trendek a vírus előtti szintre, vagy sem

Az már most látszik, hogy az online kereskedelem aránya ugrásszerűn nőtt és vélhetően maradni is fog. Az offline kereskedelemben viszont recesszióval számol minden cég (kivéve a kertészetek, barkácsboltok), de remélhetőleg szép lassan visszakúszik majd a forgalom a megszokott szintre.  

Van még egy dolog, amivel most szembesül a vállalkozások többsége. Ez pedig a digitalizáció alacsony szintje a vállalati folyamatok kezelésében. 

Ebben a cikkben segítünk, hogy ha kereskedelemmel foglalkozó cége van, akkor hogyan induljon el a válságkezelési stratégiák és digitális fejlesztések terén. Mik azok a dolgok, amiket már most elő lehet készíteni. Ezzel a döntéshozók a felszabadult idejük egy részét hasznosítani tudják. Ezen felül a digitális fejlesztés garantáltan megtérülő beruházásként jelentkezik a vállalat eredményében a későbbiek során.

Mit mutatott a járvány a vállalkozások többségének?  

A mostani szituáció nagyon jól példázza, hogy a felhő alapú megoldásokban van a jövő, amit a cég bármelyik dolgozója bárhonnan elér, ha kell, akár hónapokon keresztül tud mindenki home office-ban dolgozni, hatékonyan! Kereskedő cégek esetében természetesen a kereslet kulcsfontosságú tényező, de arra nekünk nincs ráhatásunk.  

Sajnos digitalizáció tekintetében Magyarországnak van mit behoznia:

“A legtöbb magyar vállalkozásnál nincsenek tisztában a saját folyamataik hatékonyságával, ha pedig esetleg szeretnék átlátni azt, hogy “hányadán állnak”, legtöbbször a kesze-kusza Excel-táblákból igyekeznek tájékozódni. Holott igény az lenne arra, hogy a digitális útra lépjenek, de nem tudják hogyan tegyék meg az első lépést, addig viszont sokan gyakorlatilag “érzésből” viszik a cégeiket.”

Origo (2019 augusztusi cikk)

 Használja ki az időt, tervezze meg digitális folyamatait

Egy teljes körű, a megfelelő kereskedelmi modulokat magában foglaló ERP rendszer bevezetésére az itthoni vállalkozások az éves bevételük maximum 2-3%-át szánják. A jövőben ez talán még kevesebb lesz a kieső bevételek miatt. Egy megfelelően előkészített projekttel azonban megoldható a digitális átállás költséghatékonyabb módon is. 

A digitális fejlesztéseknél kiemelten fontos a tervezés és a folyamatok üzleti szemléletű megközelítése. Ahhoz, hogy a kereskedelmi folyamatokat maximálisan lefedő ERP rendszer készüljön, nem elég a megszokott folyamatokat digitálisan lemodellezni. Át kell gondolni minden egyes lépést, hogy melyiknek mi a célja, valóban az a legjobb megközelítés, vagy érdemes azt újratervezni. Erre pedig most van idő, élj a lehetőséggel! 

Válságkezelési stratégiák a folyamatfejlesztések mentén

Milyen lépéseken menjen végig, ha szeretné fejleszteni a folyamatait?

  1. Piackutatás

    Nézzen szét a piacon, hogy milyen szoftverek érhetők el, melyiket lehet felhő alapú szolgáltatásként igénybe venni, melyik integrálható könnyen a meglévő rendszereivel. Mi a Salesboard ERP-t kifejezetten kereskedelmi cégek számára készítettük, így minden benne van, amire egy offline és online kereskedő KKV-nak ma szüksége lehet

  2. Állítsa össze a projekt csapatot

    Kikkel szeretne dolgozni az ERP rendszer bevezetésén és integrálásán? Kik azok a személyek, akikkel megfelelően át tudják gondolni már most, hogy milyen modulokra van szüksége a vállalkozásnak? Mely rendszereket érdemes megtartani és integrálni a bevezetésre kerülő új ügyviteli rendszerrel? Kik segítenek majd a teljes csapaton átvinni az új rendszert? Egy dolgot érdemes szem előtt tartani: bármennyit költhet digitális megoldásokra, ha a bevezetés során nem nyeri meg a munkavállalókat és a későbbiek során ugyanúgy megmaradnak az excel táblák, ide-oda felragasztott post-itek, rendszeres telefonálások. 

  3. ERP kereskedelmi cégekre szabva

    Válassza ki, hogy a piacon lévő termékek közül szeretne kiemelni egyet, vagy inkább egyedi fejlesztésű szoftverre van szüksége. Amennyiben már több éve jelen van a piacon és értékesít, biztosan szüksége lesz adatmigrációra, egyedi fejlesztésekre, integrációra. Győződjön meg arról, hogy ezek mind megvalósíthatók a kiválasztott rendszerrel ÉS a rendszer mögött álló csapattal.

  4. Kezdjen bele! 

    A rendelkezésünkre álló online eszközökkel a fejlesztés rengeteg lépése előkészíthető már most. Érdemes nekikezdeni a válságkezelési stratégiák kivitelezésének, hogy mire újraindul az élet, felkészülten tudjon reagálni a piaci körülményekre

Üzleti folyamatfejlesztés lépései

Összefoglalás

Válságok voltak, válságok lesznek, a koronavírus-járvás megmutatta, hogy a váratlanra is készülni kell. A kérdés az, hogy miként reagál rá, milyen válságkezelési stratégiák vannak a vállalkozásán belül. Az üzleti folyamatok digitlizálásával sokkal könnyebben tud reagálni bármilyen változásra.  

A Salesboard ERP-t kifejezetten kereskedelmi cégek számára fejlesztettük. Felhő alapú ügyviteli rendszerIntegrált mobil applikációB2B webshop segítik a hatékony kereskedelmi folyamatok menedzselését és a konkrét számokon alapuló döntéshozatalt.

Tetszett a cikk? Kövessen minket Facebookon és LinkedInen is, hogy a további hasznos írásokról se maradjon le! 

Salesboard ERP vállalatirányítási rendszer

Válságkezelési stratégiák | Koncentrálj a holnapra

Ezek is érdekelhetik:

Tagged on: